Zbog čega radni prostor utiče na kreativnost i produktivnost

https://www.rawpixel.com/image/3284690/free-photo-image-office-living-room-interior-design

Budući da su standardi i zahtevi modernog poslovanja na višem nivou no što je to bio slučaj ranije, kao i da se ovo ispostavlja kao trend, čini se da će kompanije koristiti sve više resursa i uzimati u obzir sve više faktora koji mogu uticati na unapređenje poslovanja. Uticaj radnog prostora na kreativnost i produktivnost nije novost, ali je danas svakako prisutna snažnija osvešćenost po pitanju ovog činioca uspešnosti. Dok će neki smatrati da je radni prostor marginalan u odnosu na stručnost i radne navke zaposlenih, većina će biti svesna da je kvalitet rada svakog zaposlenog potrebno podsticati valjanim uslovima za rad, među kojima je i sam prostor u kojem se poslovni procesi vode.

Opremljenost radnog prostora kao osnova

Osnovna uloga svake kancelarije bi trebalo da bude da zaposlenima obezbedi osnovna sredstva za rad. Iz ovog razloga je neohodna oprema za kancelarije svakako prva stavka koju bi trebalo da imamo u vidu prilikom organizovanja radnog prostora. Potrošni kancelarijski materijal, adekvatna opremljenost osnovnom tehnologijom i kancelarijski nameštaj koji će svojom namenom i rasporedom podržavati upotrebu sredstava za rad bi trebalo da bude skelet svake kancelarije. Na ovaj način se postavlja temelj produktivnom radu i pruža se mogućnost zaspolenima da blagovremeno ispune svoje radne obaveze.

Funkcionalnost radnog prostora za neometan rad

Funkcionalnost radnog prostora se postiže rasporedom njegovih elemenata koji će ići u prilog neometanim tokovima radnih procesa. Kao što je već rečeno, sam nameštaj  je potrebno birati i rasporediti tako da podržava upotrebu sredstava za rad i kretanje kroz kancelariju. Udobnost i prilagođenost su dakle na prvom mestu, a sama estetika je pri izboru nameštaja marginalna, tačnije najbolje je težiti ka jednostavnom dizajnu i neutralnim bojama, dok bi se određeni efekat u ovom domenu mogao postići drugim elementima prostora poput boje zidova. Pored toga što je cilj da nameštaj ne ometa kretanje kroz kancelariju i ne predstavlja distrakciju, te pre svega služi svojoj svrsi, funkcionalnost kao takva podrazumeva i laku dostupnost stredstava za rad, što se postiže pažljivim planiranjem i uzimanjem u obzir svih koraka rada.

devojka-radno-mesto

https://www.rawpixel.com/image/1529/free-photo-image-office-career-workplace

Uređenje radnog prostora kao podsticaj

Minimalizam kojem bi trebalo da težite odabirom nameštaja bi trebalo da bude vaše načelo i prilikom odabira dekorativnih elemenata. Određenu estetiku bi trebalo da postižete bojama i implementiranjem biljaka u radni prostor. Saksijske bilje same po sebi predstavljaju efektan način ukrašavanja prostora, a kao dodatni izbor kiseonika doprinose boljoj koncentraciji i produktivnosti uopšte. Što se odabira boja tiče, možete se voditi teorijom o efektu koji boje mogu imati na rad, te u tu svrhu uneti u prostor plavu boju, koja će i opustiti zaposlene, umanjiti napetost, a saradnicima poslati poruku o pouzdanosti. Istraživanja takođe pokazuju da narandžasta boja podstiče koncentraciju i asocira na kvalitet, a zelena boja podstiče kreativnost. Boju koju odaberete možete u prostor implementirati putem zidova, a savetuje se izbegavanje glomaznih komada pri dekoraciji, koji mogu ići na štetu funkcionalnosti prostora.

Osvetljenje radnog prostora za bolje rezultate

Ne biste li postigli najbolji kvalitet rada, vrlo je važno da kancelarija bude dovoljno i prikladno osvetljena. Najbolje rešenje je odabir prostora za rad koji će imati dovoljno izvora prirodne svetlosti, što će svakako doprineti tome da zaposleni budu produktivniji i imaju više elana, te i da ne osećaju zamorenost koju ulaganje više napora pri nedovoljnoj osvetljenosti može izazvati. Ukoliko niste u mogućnosti da svojim zaposlenima obezbedite prostor sa dovoljno prozora, potrudite se da kancelarija obiluje veštačkim izvorima svetlosti. Pravilo koje bi trebalo da sledite u ovoj situaciji jeste da veštačka svetlost imitira prirodnu i da pretežno dolazi odozgo. Osvetljenje nemojte tretirati kao dekoraciju i nemojte se fokusirati na dizajn lampi i lustera, već na njhovu poziciju i adekvatnu usmerenost.

Ukupna atmosfera

Vrlo je važno da atmosfera u okviru kancelarije podrazumeva na prvom mestu tišinu, a zatim i dobro raspoloženje. Mir i tišinu ćete svojim zaposlenima obezbediti time što ćete sam radni prostor adekvatno zvučno izolovati i ovo bi trebalo da bude prostorija kroz koju se neće prolaziti u cilju odlaska u druge delove firme. S druge strane, dobro raspoloženje svojih zaposlenih ćete postići kako svim pomenutim elementima prostora, tako i svojim dobrim odnosom sa njima, izostajanjem podsticanja nezdravog takmičarskog duha, odnosno podsticanjem timskog rada, kao i obezbeđivanjem prostora za odmor u toku radnog vremena. Mimo same kancelarije, a u okviru prostora kompanije, zaposleni bi trebalo da imaju na raspolaganju kutak u kojem će napraviti pauzu i međusobno se družiti. Ovaj prostor možete dekorisati veselim bojama i motivacionim porukama, a najvažnije je da uključite dovoljno mesta za sedenje i odmor svih zaposlenih, koji će ovaj benefit zasigurno ceniti i naposletku valjano iskoristiti vreme za neophodni predah, ne bi li se kasnije odmorni vratli svojim zadacima.

 

Vaš pristup organizovanju i uređenju radnog prostora vaše kompanije će nesumnjivo imati efekat na kvalitet rada vaših zaposlenih, a samim time i na uspešnost vašeg poslovanja. Ukoliko pažljivo pristupite svim faktorima koji u okviru kancelarije mogu doprineti biznisu koji vodite, ubrzo ćete primetiti napredak i poztivan uticaj kako na rezultate vaših zaposlenih, tako i na ukupan imidž vaše kompanije.

Ostavite odgovor